FANDOM

Emil I Potocki (Don Emil Potocki y Bahamonde Salgado Pardo del Pierro de la Asuncion de Vivar Campeador) - współtwórca i założyciel Sclavinii oraz RN były członek Partii Konserwatywnej, były Pierwszy Konsul Drugiej Rzeczypospolitej Sclavińskiej, Członek Sclavińskiej Rady Narodowej, Marszałek-Premier, wielokrotny minister i poseł Pierwszej Sclavinii, sędzia Sądu Najwyższego. Był również prezydentem Elektem w II RN. Nie został nim, gdyż tego dnia upadły serwery jun.pl. Pisarz, poeta, teoretyk v-państwości i ekonomista.

I i II RNEdit

Tutaj funkcjonował jako Edward Wielopolski. Na początku istnienia Rzeczypospolitej Narodów był Adminem Technicznym. Potem mianowany został sędzią soądu najwyższego i sędzią zwykłym. Pełnił funkcję Ambasadora Rzeczypospolitej Narodów na Athosie. Swego czasu był również Virtuoposłem i przewodniczącym Unii Narodów.

Holding

Prowadził największy na Rzeczpospolitej Narodów holding - Wielopolski Ltd. W jego skład wchodziły:

  • Bank Narodowy
  • Restauracja "Polska"
  • Wydawnictwo "Poezja"
  • Lotto
  • Biuro Podróży
  • Kino
  • Rolex Watch Co
  • Salon Mercedesa
  • Tani Armani

Media

Prowadził także dwie gazety i radio.

  • Naprawdę Poważny Magazyn - gazeta satyryczno-humorystyczna.
  • Monitor - gazeta informacyjno-kulturalna
  • Radiostacja RN - pierwsze i jedyne na RN radio, nadawne 24 godziny na dobę za pomocą Internetu.

Królestwo SclaviniiEdit

Po upadku II RN przeniósł się do Królestwa Sclavinii, którego był współtwórcą. Po pewnym czasie został marszałkiem sejmu I Kadencji. Kilka dni później mianowany został premierem. Szybko utworzył gabinet. Znajdowali się w nim najwybitniejsi politycy z II RN. Kraj niestety przeżył kryzys i po pewnym czasie upadł.

Rzeczpospolita SclavińskaEdit

Kilka miesięcy po upadku Królestwa Sclavinii Emil, Guedes de Lima i Michał Stoyałowski zdecydowali się utworzyć Rzeczpospolitą Sclavińską. Kraj szybko się rozwijał. Potocki został wybrany do Seymu. Mianowany został Marszałkiem Seymu. Przez pewien czas pełnił funkcję Ministra Oświaty.

Firmy

Emil hr. Potocki prowadził na RS wiele firm, co też uczyniło z niego najbogatszego człowieka w Sclavinii:

  • Centrum Handlowe "Sclavinshop"
  • SFS
  • Sclavińska Fabryka Samochodów
  • Księgarnia
  • Art. Piśmiennicze "Pergamin"
  • Electronica
  • Tani Armani
  • Restauracja "Pizza Chata"
  • BROŃ.SC
  • Hotel "MAGNAT"
  • Salon Samochodowy "PolCar"
  • VIP Shop
  • Sclavin Quality Certificates

Partie

Do niedawna był członkiem Partii Konserwatywnej. Gdy całkowicie upadła przeniósł się do Partii Obywatelsko-Patriotycznej. Później w Sarmakiej Partii Demokratycznej i Sclavińskiej Partii Patriotycznej.

Stanowiska

Na Drugiej Sclavinii sprawował następujące funkcje:

  • Marszałka - Premiera
  • Marszałka Seymu
  • Marszałka Sejmu
  • Ministra Oświaty
  • Ministra Skarbu i Administracji
  • Sędziego Sądu Najwyższego
  • Posła
  • Burmistrza Eldoratu

Druga Rzeczpospolita SclavińskaEdit

Po niesłusznym posądzeniu o posiadanie klonów (z czego też został później uniewinniony), Emil Potocki y Bahamonde Salgado Pardo, wraz ze swym synem, Janem Azariaszem Dmowskim y Potockim Bahamonde Salgado Pardo powołał Sclavińską Radę Narodową i przygotował Deklarację Niepodległości Rzeczypospolitej Sclavińskiej. Twórca porządku prawnego Rzeczypospolitej oraz jej Konstytucji.

Dnia 27 grudnia 2010 jednomyślnie wybrany na Pierwszego Konsula Odrodzonej Rzeczypospolitej Sclavińskiej i Senatora Rzeczypospolitej. Funkcje te sprawował do końca istnienia państwa w formie republikańskiej. Sprawował również funkcję profesora na Akademii Narodowej.

W związku z kryzysem aktywności wymieniany przez monarchistów jako kandydat do objęcia tronu. Podczas tzw. Wydarzeń Marcowych mianowany drogą jednomyślnie przyjętej uchwały Senatu Rzeczypospolitej Królem Sclavinii. Przybrał imię Emila I Potockiego.

Drugie Królestwo SclaviniiEdit

Dziś, jako monarcha pracuje nad budową nowej Sclavinii.

Tytuł:

Jego Królewska Mość, Król Sclavinii, Książę Eldoratu, Jastrzębca i Tilei, Ojciec Założyciel Sclavinii, Generalissimus i Naczelny Wódz Królewskich Sił Zbrojnych, Protektor Kościoła Sclavińskiego, El Caudillo de la Última Cruzada de la Sclavinia Emil I Potocki

7 Kwietnia 2011 roku otrzymał tytuł doktora nauk historycznych na Uniwersytecie Królewskim.